website design software
pálya

Ez itt a megújult Gázló Teljesítménypróba pályájának a menüje.

FRISSĂŤTVE

Az útvonalról az innen nyíló oldalakon szerezhetsz részletes információt, leírást, itinert, térképet, szintrajzot, Google Earth alá megrajzolt kmz-t, GPS-trackeket.

Ha érdekel, miért lett változott a pálya, és miért szűnt meg a rövidebb táv, akkor olvass tovább ezen az oldalon!

Egy kis elmélet

A teljesítménytúra egy szolgáltatáscsomag, amelynek legfontosabb eleme a pálya. A pályára épül, annak kialakításától függ az egész rendezvény sikere. A korábbi, 138 kilométeres pálya nem becsvágyból született, hanem kényszerből: Veszprémből indulva, ennél rövidebb útvonalon nem lehet elérni a gázlókat. A 138 kilométer sokakat - arányait tekintve nagyjából a mezőny felét - elriasztott a próbálkozástól, ezért kompromisszumként született meg a 86 kilométeres kistestvér, amely viszont soha nem látta a Cuha gázlóit.

A rajt Herendre történő áthelyezése 108 kilométerre mérsékelte a hosszútávot, de sokak az eredeti táv helyreállítását kérték. Végül ezért is, és a társrendező Veszprémi Kerékpáros Egyesület kívánságára, 2013-tól a rajt és cél ismét Veszprémben van, de az útvonal megmaradt a Herendi indulással megismert útvonalnak, tehát a herendi útvonal nem megváltozott, hanem hosszabb lett, és a táv ismét 135 km, 2013-ban kényszerűségből, 2014-től szükségszerűségből, amikortól Herendre már kerékpárúton lehet majd eljutni

A pálya kialakítása a következő szempontok figyelembe vételével történt:

  • lehetĹ‘leg ne aszfalt legyen az Ăşt (kivĂ©tel: kerĂ©kpárĂşt),
  • lehetĹ‘leg ne kerĂ©knyom legyen az Ăşt,
  • vizesen is maradjon járhatĂł az Ăşt, Ă©s a teljesĂ­tmĂ©nyprĂłbát lehessen is Ă­gy hirdetni,
  • az Ăştvonal kerĂ©kpározásra legyen optimalizálva, tehát tolni, emelgetni, vállon cipelni ne kelljen a bringát,
  • szĂ©p legyen a táj,
  • szĂĽksĂ©g esetĂ©n szalagozhatĂł legyen az Ăşt szĂ©le,
  • az ellenĹ‘rzĹ‘pontok szemĂ©lyzete ne Ăşgy Ă©lje meg a munkáját, hogy fĂ©l napokat kell kint aszalĂłdnia a semmi közepĂ©n,
  • hatĂłságilag engedĂ©lyeztethetĹ‘ legyen az Ăştvonal.

Természetesen, nincs pálya kompromisszumok nélkül, így ha csak keréknyom és aszfalt közül lehetett választani, akkor a rendező gondolkodás nélkül az aszfaltot részesítette előnyben.

A továbbiakban megtekintheted az útvonal leírását, a térképet, és a szintrajzot.

ugrás az oldal tetejére

[kezdĹ‘lap] [bemutatkozás] [helyszĂ­n] [pálya] [Ăştvonal] [szintidĹ‘] [itiner] [szintrajz] [gps] [Google Earth] [nevezĂ©s] [dĂ­jazás] [eredmĂ©nyek] [galĂ©ria] [kapcsolat] [fĂłrum] [honlaptĂ©rkĂ©p]

idő: