Ez itt a megĂşjult GázlĂł TeljesĂtmĂ©nyprĂłba pályájának a menĂĽje.
FRISSĂŤTVE
Az ĂştvonalrĂłl az innen nyĂlĂł oldalakon szerezhetsz rĂ©szletes informáciĂłt, leĂrást, itinert, tĂ©rkĂ©pet, szintrajzot, Google Earth alá megrajzolt kmz-t, GPS-trackeket.
Ha érdekel, miért lett változott a pálya, és miért szűnt meg a rövidebb táv, akkor olvass tovább ezen az oldalon!
Egy kis elmélet
A teljesĂtmĂ©nytĂşra egy szolgáltatáscsomag, amelynek legfontosabb eleme a pálya. A pályára Ă©pĂĽl, annak kialakĂtásátĂłl fĂĽgg az egĂ©sz rendezvĂ©ny sikere. A korábbi, 138 kilomĂ©teres pálya nem becsvágybĂłl szĂĽletett, hanem kĂ©nyszerbĹ‘l: VeszprĂ©mbĹ‘l indulva, ennĂ©l rövidebb Ăştvonalon nem lehet elĂ©rni a gázlĂłkat. A 138 kilomĂ©ter sokakat - arányait tekintve nagyjábĂłl a mezĹ‘ny felĂ©t - elriasztott a prĂłbálkozástĂłl, ezĂ©rt kompromisszumkĂ©nt szĂĽletett meg a 86 kilomĂ©teres kistestvĂ©r, amely viszont soha nem látta a Cuha gázlĂłit.
A rajt Herendre törtĂ©nĹ‘ áthelyezĂ©se 108 kilomĂ©terre mĂ©rsĂ©kelte a hosszĂştávot, de sokak az eredeti táv helyreállĂtását kĂ©rtĂ©k. VĂ©gĂĽl ezĂ©rt is, Ă©s a társrendezĹ‘ VeszprĂ©mi KerĂ©kpáros EgyesĂĽlet kĂvánságára, 2013-tĂłl a rajt Ă©s cĂ©l ismĂ©t VeszprĂ©mben van, de az Ăştvonal megmaradt a Herendi indulással megismert Ăştvonalnak, tehát a herendi Ăştvonal nem megváltozott, hanem hosszabb lett, Ă©s a táv ismĂ©t 135 km, 2013-ban kĂ©nyszerűsĂ©gbĹ‘l, 2014-tĹ‘l szĂĽksĂ©gszerűsĂ©gbĹ‘l, amikortĂłl Herendre már kerĂ©kpárĂşton lehet majd eljutni
A pálya kialakĂtása a következĹ‘ szempontok figyelembe vĂ©telĂ©vel törtĂ©nt:
- lehetőleg ne aszfalt legyen az út (kivétel: kerékpárút),
- lehetőleg ne keréknyom legyen az út,
- vizesen is maradjon járhatĂł az Ăşt, Ă©s a teljesĂtmĂ©nyprĂłbát lehessen is Ăgy hirdetni,
- az útvonal kerékpározásra legyen optimalizálva, tehát tolni, emelgetni, vállon cipelni ne kelljen a bringát,
- szép legyen a táj,
- szükség esetén szalagozható legyen az út széle,
- az ellenőrzőpontok személyzete ne úgy élje meg a munkáját, hogy fél napokat kell kint aszalódnia a semmi közepén,
- hatóságilag engedélyeztethető legyen az útvonal.
TermĂ©szetesen, nincs pálya kompromisszumok nĂ©lkĂĽl, Ăgy ha csak kerĂ©knyom Ă©s aszfalt közĂĽl lehetett választani, akkor a rendezĹ‘ gondolkodás nĂ©lkĂĽl az aszfaltot rĂ©szesĂtette elĹ‘nyben.
A továbbiakban megtekintheted az Ăştvonal leĂrását, a tĂ©rkĂ©pet, Ă©s a szintrajzot.
ugrás az oldal tetejére
|