Főoldal Egészség Kína Tiens Termékek Galéria Letöltés
 
   
 
 

Kína lehet a legnagyobb aranyfogyasztó

2009.12.04. 09:33 - MTI
Kína válhat a világ legnagyobb aranyfogyasztójává, letaszítva Indiát a vezető helyről - véli a londoni GFMS fémpiaci tanácsadó cég. Kína összességében mintegy 432 tonna aranyat vásárol az idén a GFMS várakozása szerint, amely India keresletét 422 tonnára teszi. A londoni cég azzal számol továbbá, hogy befektetési céllal Kína 83 tonna, India 53 tonna aranyat vesz. Ezek az adatok azonban nem tartalmazzák a jegybanki aranyvásárlásokat. Az indiai központi bank 200 tonna aranyat vett a Nemzetközi Valutaalaptól a közelmúltban.

Kínát lázba hozta a dubaji válság

2009. december 2., szerda 07:41 - Portfolio.hu
Devizatartalékait részben felhasználva olajat és aranyat vásárolna Peking. A kínai kormány már korábban is fontolgatta, hogy nyersanyag-készleteket halmoz fel, ennek a tervnek a megvalósítását most a csökkenő árak is segítik.

Kína arra használhatja ki a dubaji válságot, hogy aranyat és olajat vásároljon - közölte az Állami Eszközök Felügyeleti és Adminisztrációs Bizottságának (SASAC) felügyelőbizottsági elnöke, Ji Hszionan. A vásárlásokat devizatartalékaiból finanszírozná Kína.

"Bár nem lehet tudni, hogy a dubaji válságnak pontosan milyen hatásai lesznek a globális gazdaságra, de egy ideig eltarthat ez a krízis. Ez befektetési lehetőséget jelent Kínának arra, hogy devizatartalékait olaj és arany vásárlása használja" - közölte.
A nyilatkozat egybevág azzal, hogy Kína kormányzata tervbe vette, hogy nyersanyagokból fizikai készleteket épít fel, például rézből, az állami cégek pedig olaj- és bányatársaságokban szereznének részesedést.

Eközben a Commonwealth Bank of Australia megemelte az aranyárra vonatkozó várakozásait, amit azzal indokolt, hogy a dollár tovább gyengülhet és a gazdasági környezet javul. Prognózisai szerint az idei év második felében az átlagos aranyár 1042 dollárra rúghat, a jövő év elején pedig 1221 dollárt érhet el. Ez 4, illetve 19 százalékkal magasabb, mint az elemző korábbi várakozása - írja a Bloomberg.

Jövő októberben indul a kínai holdszonda

2009.11.27. 15:56 - MTI
A második holdszonda más jellegű hasznos terhet visz magával, mint elődje, és más oldalról közelíti meg a Holdat, mondta az első kínai holdszonda vezető tervezője, Je Pej-csien, hozzátéve, hogy e misszióval több és sokkal pontosabb tudományos adathoz szeretnének hozzájutni. Ennek érdekében magán az űrszondán is végeztek átalakításokat, továbbá felszerelését, műszereit korszerűsítették, kameráját jobbra cserélték.

A Csang'o-3 önjáró szonda prototípusa is kész már, űrbe juttatására még 2013 előtt sor fog kerülni. Már Holdra szállásának pontos helyét is kiválasztották, ez a Sinus Iridium (Szivárvány-öböl) lesz.

A kínai holdkutatás célja nyilvánvalóan többirányú. Túl a tudományos, nemzetgazdasági és nemzetvédelmi szempontokon, Kína bizonyítani szeretné, hogy magas technikai és technológiai háttérrel rendelkezik, korszerű rakéták előállítására, piacképes műholdak gyártására és felbocsátására képes.

Kína gazdasága akár 10 százalékkal is nőhet

2009.11.22. 09:39 - MTI
Kína gazdasági növekedése meghaladhatja a 10 százalékot az év utolsó negyedévében a kormány mellett működő állami kutatóintézet szerint. A gazdaság növekedési ütemének felgyorsulása a beruházások élénkülésének, a rekord ütemben gyarapodó belső fogyasztásnak, az export és az ipari termelés stabil növekedésének köszönhető.
A kutató intézet az idei év egészében 8,5 százalékos gazdasági növekedést vár Kínában, jövőre a növekedés kétszámjegyűre gyorsulhat. A harmadik negyedévben 8,9 százalékkal gyarapodott a bruttó hazai termék(GDP) - egy éven belül a leggyorsabb ütemben -, a másodikban 7,9, az elsőben 6,1 százalék volt a GDP-növekedés.

Új gyárat épít a BMW

2009.11.12. 17:11 - MTI
Durván félmilliárd eurót költ a BMW az új üzemre, amellyel megsokszorozhatják a helyi gyártást Kínában. A németek kínai partnerével, az Európában nemrég csúnyán megbukott Brilliance-szal két lépcsőben bővít kapacitást. Elsőként a Shenyangban működő üzem kapacitását növelik meg évi 30 ezer autóról 75 ezerre, majd egy második gyárépületet is felépítenek, ahol további 100 ezer BMW készülhet. A bővítésre azért van szükség, mert a BMW az eddiginél jóval nagyobb szeletet szeretne kihasítani a kínai luxusautó-piacból, amely felvevőképességében ma már az európaival vagy az észak-amerikaival vetekszik. Jelenleg egyértelműen az Audi és a Buick a két legnépszerűbb prémium-márka Kínában, míg a BMW - amely kissé lekéste a piacnyitást - egyelőre másodhegedűs szerepet játszik. Mostanában azonban ez az egyetlen komoly piac, amely növekedéssel kecsegtet, így a BMW-nek mindenképp megéri a helyi gyártásba fektetni.

A Brilliance üzemében jelenleg kétféle BMW sorozat készül, a hármas és az ötös, de a kapacitásbővítéssel egy időben újabb modellek bevezetése várható: valószínű, hogy az egyes sorozattal, és talán egy hobbiterepjáróval is kibővülhet a helyben gyártott - és így bődületes importvámok nélkül forgalmazható - típusok választéka.

vissza
 
   
       
 
 
 
06 70 941-75-76
hajdugabor@yahoo.com