Főoldal Egészség Kína Tiens Termékek Galéria Letöltés
 
   
 
 

Új autó 170 ezer forint alatt

2009.12.25. 10:34 - Hírszerkesztő
A Kandi Coco lényegében egy kínai Smart utánzat, lassú és nem is megy messzire, de ilyen áron a hülyének is megéri. Az extrém alacsony árat persze nem élvezheti akárki, de Amerikában, pontosabban Oklahoma államban biztosan lesznek, akik élnek a lehetőséggel. Itt ugyanis majdnem a teljes vételár visszajár. A Coco 10 599 dollárba, azaz átszámítva bő kétmillió forintba kerül, viszont a szövetségi kormány az elektromos autók árából 4435 dollárt térít vissza, míg Oklahomában 5299 dollár jár vissza az ilyen gépek vásárlóinak, azaz a vevőnek lényegében elég 865 dollárt - átszámítva 164 ezer forintot - kifizetnie. Ennyit pedig biztosan bárkinek megér, akkor is, ha csak 40 km/h-val képes haladni, nincsen sem rendes teteje, sem ajtaja, kis távolságokat tud megtenni és 6-7 órába telik újratölteni az akkumulátorait.

Egy jobb tologatós fűnyíró áráért azonban így is megéri, hiszen arra jó, hogy elugorjanak vele a legközelebbi vegyesboltig, vagy az iskolába, és a fenntartási költsége is minimális.

Megállapodtak a Volvo eladásáról

2009.12.24. 10:38 - Hírszerkesztő
Közös álláspontra jutott a Ford és a Geely, így 2010 második felére a kínaiaké lehet a svéd autógyár.

Eladták a Volvót

2009.12.23. 14:53 - MTI
Kínai kézbe kerül a Volvo. Amerikai anyavállalata a Ford szerdán megerősítette, hogy "minden lényeges pontban" sikerült lezárni a tárgyalásokat a kínai Geely autógyárral. A Geely megerősítette a szerződés megkötésének hírét. A Volvo göteborgi központjából csak annyit tettek hozzá az értesüléshez, hogy egyebek között a finanszírozás kérdésében még nem jött létre a megállapodás. A Ford röviddel a nemzetközi pénzügyi válság kitörését követően hirdette meg értékesítésre veszteséges leányvállalatát. A Volvo tavaly 20 ezer alkalmazottal 375 ezer autót gyártott. A vállalatot eladásai visszaesése ellenére is életképesnek és értékesíthetőnek minősítették a szakértők.

Elkészült az 1900 kilométeres kínai autópálya

2009. december 21., hétfő 07:16 - MTI
A közép-kínai Hupej (Hubei) tartományban a hétvégén elkészült egy 320 kilométeres autópálya. Ezzel a szakasszal teljessé vált a Sanghajt Csungkinggal (Chongking) összekötő 1900 kilométer hosszú sztráda.

A Kelet-Nyugat autópályaként emlegetett beruházás hét évvel ezelőtt kezdődött. Az utolsó, a Huzsunghszi szakaszon is engedélyezték már a forgalmat, bár az egyelőre még csak próbaüzemben működik.

A hétéves munka során az építőmunkások 370 hidat építettek és 46 alagutat vájtak a meredek hegyek között és azokon áthaladó útnak. Ez azt jelenti, hogy az 1900 kilométeres autópályának átlagosan minden ötödik kilométerén van valamilyen műtárgy, híd vagy alagút.

Az autópálya teljes hosszában 20,4 milliárd jüanba került, ami átszámolva 3 milliárd dollárnak felel meg. Az aktuális, 190 forintos dollárárfolyamon ez 570 milliárd forintot jelent, ha ezt elosztjuk az 1900 kilométerrel, akkor azt kapjuk, hogy az autópálya építése költsége kilométerenként 300 millió forint volt (hidakkal és alagutakkal).

A gigantikus beruházásnak köszönhetően a Sanghaj és Csungking közötti menetidő 17 órára csökken (jelenleg az internetes útvonaltervezők 28-30 órára becsülik az út megtételéhez szükséges időt). Az autópálya segítségével jelentősen javulnak több kínai tartomány közlekedés körülményei is.

A legnagyobb európai bank a kínai tőzsdén

2009.12.20. 16:26 - MTI
A HSBC, a legnagyobb európai bank, 5 milliárd font értékben bevezeti részvényeit a sanghaji értéktőzsdén,  közölte a The Observer című lap vasárnap. A március elején sorra kerülő részvénykibocsátásban a China Citic és a China International Capital Corporation vesz részt. A lapjelentés szerint a banknak nincs szüksége a kibocsátásból származó bevételre. A lépés célja inkább az, hogy növelje kínai befektetőinek a számát, mivel a komoly terjeszkedési elképzelései vannak az országban, ahol részesedéseket akar szerezni a rivális helyi bankokban.

Kilenc százalékkal nőttek a kínai állam bevételei

2009.12.11. 13:46 - MTI
Az állami bevételek az idén eddig 9,2 százalékkal nőttek éves összehasonlításban, novemberben 32,6 százalékos volt az emelkedés. Az állami bevételek novemberben elérték az 502,93 milliárd jüant (73,64 milliárd dollár), az év első 11 hónapjában meghaladták a 6,34 ezer milliárd jüant, ami 9,2 százalékos emelkedés éves szinten. A pénzügyi tárca értékelése szerint az adóbevételek a gazdasági növekedésnek, valamint az adóreformnak köszönhetően nőttek, azonban figyelembe kell venni az alacsony bázisszámokat is.

Egymillió autót vesznek havonta Kínában

2009. december 7., hétfő 08:41 - MTI
Több mint tizenkét millió autót gyártottak Kínában és ugyanennyit tettek ki az eladások az év első 11 hónapjában - adta hírül a kínai autógyártók szövetségének (CAAM) adatai alapján a Hszinhua hírügynökség hétfőn.

A szövetség előrejelzése szerint az év végére az eladások meg fogják haladni a 13 milliót, s az előzetes statisztikai adatok szerint csak november hónapban több mint 1,35 millió új autó talált gazdára.

Kína legnagyobb autógyártója a Shanghai Automotive Industry Corporation mintegy 2,44 millió gépkocsit értékesített január és november között, 54 százalékkal többet, mint a korábbi év azonos időszakában. A kínai-amerikai vegyesvállalati formában működő Shanghai GM 627.495 darabot adott el, vagyis - éves viszonylatban - már több mint 50 százalékkal növelte forgalmát.

Korábbi sajtójelentések szerint a kínai vezetés jövőre is kitart az egész gazdaságot "húzó" gépjárműipar támogatása mellett, s kiterjeszti az ágazatot érintő kedvezményes adópolitikáját.

vissza tovább
 
   
       
 
 
 
06 70 941-75-76
hajdugabor@yahoo.com