Főoldal Egészség Kína Tiens Termékek Galéria Letöltés
 
   
 
 

Amit a kínai gazdaságról tudni érdemes II.

A most következő rész kicsit olvasmányosabb, de ugyan olyan érdekes, mint az előzőek. Az elmúlt időszak érdekesebb gazdasági jellegű cikkei a magyar médiából, természetesen szigorúan szubjektíven válogatva, csak az érdekesebb cikkeket feltüntetve. Mindössze szeretném felhívni a figyelmet arra a lélegzetelállító fejlődésre, amelyet Kína produkál az elmúlt évtizedekben, és eme fejlődés nem lanyhul napjainkban sem. Az alábbi kis összeállítás 1 hónap termése.

Készül az első kínai fejlesztésű utasszállító repülő

2009. december 29. kedd 12:01 - MTI
Lerakták az első kínai fejlesztésű utasszállító repülőgépet gyártó üzem alapkövét Sanghajban. A Comac C919-es első berepülése 2014-re várható - írta kedden a China Business News.
Az üzleti lap szerint a kínai Aviation Industry (AVIC) állami repülőgépgyár a 150 személyes géppel az európai Airbus és az amerikai Boeing modelljeivel kívánja felvenni a versenyt a kínai piacon.

A fejlesztésben részt vesz egyebek között az amerikai General Electric, amely repülés-elektronikai berendezéseket gyártó közös vállalatot alapított az AVIC-kal.

Kína a világ legnagyobb exportőre

2009.12.28. 12:37 - MTI
Kína az idén világelső lehet az exportban, megelőzve Németországot. A kínai kereskedelmi miniszter-helyettes szerint Kínának a világkereskedelemben való részesedése meghaladhatja a 9 százalékot a tavalyi 8,86 százalékot követően.

Mindamellett 2009 a kínai exportőrök számára is nehéz év volt, a válság miatt a kivitel visszaesése az év végére elérheti a 16 százalékot 2008-hoz képest.

A szupervonattól félnek a légitársaságok

2009. december 26., szombat 11:41 - MTI
Új gyorsvonat szállít szombattól utasokat Kínában, amely három óra alatt tette meg az első ezer kilométeres utat. A kormányzat 2020-ig az összes fontos város között gyorsvasutat akar, amit a légitársaságok komoly konkurenciának gondolnak.
Háromszázötven kilométeres óránkénti átlagsebességgel megkezdte menetrend szerinti rendszeres működését a világ leggyorsabb vonata Vuhan (Wuhan) és Kuangcsou (Guangzhou) között, jelentette a kínai média szombaton. Az első szerelvény helyi idő szerint szombaton reggel 9 órakor indult a közép-kínai Hupej (Hubei) tartomány székhelyéről, Vuhanból és 12 órakor ért célba, vagyis az 1068 kilométert 3 óra alatt tette meg.  A vonat megáll Csangsában (Changhsa), Hunan tartomány fővárosában. Korábban a két végállomás között utazóknak az út több mint 10 órát vett igénybe.

Sajtóbeszámolók szerint a jegyek már elővételben elkeltek, első osztályon 780 jüant (kb. 21 ezer forintot) kellett értük fizetni, míg a másodosztályra szóló jegy ára 490 jüan (kb. 13 ezer forint). A december 9-én indított próbajáratok alkalmával a maximális sebesség 394,2 kilométer volt óránként. A 2004-ben elkészült dél-kínai Kuangcsou és Sencsen (Shenzhen) közötti gyorsvasút vonalán óránként átlagosan 160 kilométeres sebességgel haladnak a vonatok. A gyorsvasutak átlagsebessége Japánban 243 kilométer, Németországban 232 kilométer, Franciaországban pedig 277 kilométer óránként.

A kínai vasútfejlesztés egyértelműen versenyhelyzetet teremtett a belföldi légi járatoknak, mivel a vasutat az emberek kényelmesebbnek, pontosabbnak és biztonságosabbnak tartják, mondta a legnagyobb belföldi légitársaság, a China Southern elnöke a China Daily című lapnak.

Az április elsején átadott gyorsvasút Vuhan és Hofej (Hefei) között például a Vuhan-Sanghaj járatok utasainak a felét elhódította, mondta Szi Hszja-min (Si Xiamin). Egy másik esetben az új vasúti konkurencia 36 százalékos csökkenést idézett elő a légitársaságnak. A China Southern éppen ezért levitte a jegyárakat és szigorúbb intézkedéseket hozott az indulás és a menetidő pontos betartására.

Kína 2020-ig szeretné legfontosabb városainak 70 százalékát gyorsvasutakkal összekötni, ami a jelenlegi légi hálózat 80 százalékos lefedését jelentené. A következő 10 évben 16 ezer kilométer hosszú, 350 kilométer óránkénti sebességre alkalmas gyorsvasúti pálya épül majd Kínában és 2012-ig 42 vonalat adnak át 13 ezer kilométer összesített vonalhosszal, áll a vasútügyi minisztérium tervezetében.

vissza tovább
 
   
       
 
 
 
06 70 941-75-76
hajdugabor@yahoo.com